Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-16, 09:18   #1
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luksusvarer på billigsalg

Jeg kom til å tenke på dette i går når jeg diskuterte behovet for vinterjakke med Storesøster på 14. Hun lurte nemlig å skaffe seg en knock off Parajumper eller Canada Goose til å ha i stallen.... (Fordi da var pelsen fake ) Helt uaktuelt selvsagt, vi kjøper ikke fake noesomhelst, men jeg kunne strukket meg til brukt - hadde det ikke vært for at vi ikke går med dyreplaget pels på hetta. Vi bruker ikke sånne summer på klær uansett - så hun visste nok at forslaget ble lagt frem for døve ører.

Jeg hadde tidligere på dagen snakket med en kollega om jakkene fra Fleischer Couture. De selges lokalt her vi bor, og det var salg på butikken. Vi lurte litt på om noe av glansen falmer litt da, når produkter i denne prisklassen (dyre luksusprodukter) selges på januarsalget? Er det like mye glamour over produktene når det er over 1000 personer i kø utenfor Steen og Strøm for å sikre seg designergreier til 30-70 % på januarsalget
Altså, dette er ofte saker og ting som er dyrt UAVHENGIG av om det er halv pris, men jeg lurer litt på om dette tar litt av det uoppnåelig bort fra produktene. Er det luksusprodukter når "alle" har råd? Eks butikken på Nordbysenteret rett over grensa, som har MK-vesker og Tommy Hilfiger. Nå kan man kjøpe en MK-tote sammen med en Marlborostang og billig bacon-liksom...

Å kjøpe brukt synes jeg er en helt annen deal - det er miljøvennlig og fornuftig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat