Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 15:35   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Great Gatsby, diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men i en setting der løgn og bedrag uten nevneverdig motiv i det hele tatt er normalen (jf. Tom og Daisy)?

Jeg liker nok bedre bøker der heltene faktisk er helter, og ikke bare litt mindre fæle enn skurkene.

Det betyr ikke at jeg ikke hadde medfølelse for Gatsbys ensomhet og kamp altså, for det hadde jeg gjennom hele boken. Jeg håpet tidvis at det skulle komme frem at alle pengene var skaffet på ærlig vis. Jeg likte Nick best jeg, med forbehold at han kom best ut fordi han fortalte historien fra sitt ståsted og dermed utelot kompromitterende info om seg selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat