Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 11:11   #38
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er helt klart mulig å plante falske minner, og det er veldig omdiskutert om (dårlig) terapeuter gjennom ledende spørsmål ubevisst gjør dette i et mer eller mindre stort omfang.

Jeg sier ingenting om at dette har skjedd med VH eller hovedpersonen i boken, altså, men det er kontroversielt, helt klart.

https://thepsychologist.bps.org.uk/v...hildhood-abuse

I beste fall er det en enkel måte å prøve å bortforklare søsterens opplevelser. "Jeg tror at du tror at dette har skjedd" i stedet for å ta utgangspunkt i at det faktisk kan ha skjedd.

Jeg må innrømme at jeg syns Arv og miljø var fascinerende nettopp på grunn av at det var innslag av virkelighet i den, men at hva som var sant og hva som var fiksjon ikke var kjent. Samtidig, jeg er enig i at det hadde vært bedre å framlegge anklagene mot familien i en annen form. Jeg har veldig stor forståelse over at Vigdis ønsker at folk skal få høre hennes versjon når hennes egen familie nekter å høre, men jeg er nok uenig i at roman er rette medium.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat