Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 10:37   #76
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nja, det kommer jo helt an på hva du legger i "ressursterk". Det er ikke sikkert de trenger å orge mye selv, det kan jo virke som det er et system for dette, og det er et miljø som hjelper deg å finne en koranskole, bestille billetter, sørge for at noen møter ungdommen etc. Om du mener "ressursterk" som i at de burde skjønne at dette er helt på viddene, så er jeg enig. Om du mener "ressursterk" som i at "greier de å sende vekk ungen greier de å orientere seg i det norske samfunnet og sørge for at de får hjelp til å håndtere en ungdom som har begynt med narkotika" så er jeg ikke nødvendigvis enig.

Det å håndtere et barn med narkotikaissues, er jo et problem og en utfordring for de fleste etnisk norske foreldre også, så det er ikke det jeg legger i ressurssterk. Jeg legger i det, at man bør ha en viss forståelse for at det å bosette seg i et nytt land og en ny kultur, vil innebære endringer. Og at det å sende barna til religiøs mishandling på andre siden av kloden, ikke er veien å gå for barn med norsk pass (eller noen barn, for den del).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat