Tråd: Kaniner
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-12, 09:58   #3
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaniner

Vi har to kaniner som bor ute. De har vært inne i perioder.
Vår erfaring er at det er best med gutt + jente. Gutt + gutt gikk ikke hos oss. Det er tydelig at kaninene setter pris på hverandre. Det at vi har hatt dem inne, og da spesielt hankaninen, tror jeg har gjort at de er veldig tamme. Dog ikke så tamme at jeg slipper dem ut på marken.

De har et 3 etg bur, men bruker stortsett kun 1 etg ser jeg. De har også utegård som de har fri tilgang til.

Av mat er det hovedsak pellets og høy. Alltid tilgang til høy og vann. Det vanker litt grønnsaker innimellom.

Jeg har aldri hatt kaniner før, og har lest meg litt opp på nettet. Er fullt klar over at det er mye feilinformasjon. Men har prøvd å sile ut litt og lært etterhvert.

Jeg skal innrømme at til tider har jeg ønsket å kvitte meg med kaninene. Ungene bryr seg relativt lite om dem, og det er stortsett jeg som passer på dem. Men så er jeg jo blitt glad i dem også da. Og når jeg sa ja til kanin, så var det tenkt nøye gjennom. Har vi først skaffet oss dyr, ja da tar vi vare på dem.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat