Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 11:22   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?

På skolen vi sogner til er det 96 % minoritetsspråklige elever - ut fra dokumentet Elinblu postet ser det ut til at det betyr omtrent 12 norskpråklige på hele skolen, og drøyt 300 "minoritetsspråklige" elever. Det er klart det må være problematisk på flere måter, både sosialt og i forhold til læremiljøet, når det er så mange ulike språk og så få som har felles språk, og jeg kan ikke skjønne annet enn at situasjonen gå ut over tilbudet til de norskspråklige elevene.

På den skolen vi bor nest nærmest - vi bor midt mellom dem - er det 45 % fremmedspråklige, som høres adskillig greiere ut å forholde seg til. (Det frister på mange måter å flytte rett over gaten, for å si det slik.) Jeg synes det er veldig fint at det er folk fra mange deler av verden i nærområdet og at man treffer på andre barn som snakker mange ulike språk, det er en del av sjarmen ved å bo der vi bor, men situasjonen på "vår" skole synes meg for ekstrem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat