Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-18, 21:42   #57
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?
Nå spiser vi ikke all verden med kjøtt, men kan nok kutte ned mer.

Slutte å kjøre bil i det daglige?
Denne sitter lenger inne. Som kronisk syk med til tider veldig laber energi, så gjør bilen at jeg da faktisk kommer meg ut. Men jeg kan helt klart bli flinkere enn jeg er nå.

Slutte å kjøre bil til hytta?
Har ikke. Men foreldrene mine har et sommersted vi er på hver sommer. Dit tar vi fly for det er et godt stykke unna. 1,5 time med fly mot 2 dager i bil.
Tog koster like mye som fly og tar også 2 dager.

Slutte å fly på kjæresteturer?
Da må jeg først få meg kjæreste. Så ikke aktuell.

Slutte å fly i jobbsammenheng?
Er ikke i jobb. Ser ikke for meg at jeg får en jobb med reising.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?
Nå er nærmeste familie i grei avstand og tog kan benyttes. Når det først evt er en familiebegivenhet som fordrer å fly, så ville jeg nok deltatt hvis økonomien hadde tillatt det.

Slutte å kjøpe nye klær?
Av og til må jeg. Som i dag ble det 2 bukser for å ikke gå rundt i en Bjørn Dæhlie bukse. Men jeg bruker klærne mine til de er utslitt.
Gutta har mye bruktkjøp i skuffene sine og minsten arver etter eldste.

Slutte å kjøpe nye møbler?
Møbler byttes ikke ut før de er utslitt. Har akkurat mekka sammen ene hjørnet på favorittsofaen slik at den holder enda litt til.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?
Utstyret til eldste har hittil blitt kjøpt nytt. Men da har også minsten arvet det. Heldigvis holder ishockeyutstyret noen år bortsett fra skøyter.
Men nå kan jeg arve eldste der så får jeg meg skøyter.
Fotballsko har gått i arv og noen er også kjøpt brukt. Klær brukes til utslitt eller for smått. Her har også minsten arvet eldste før eldste byttet klubb.
Ski har de arvet i mange år.

Andre ting du er villig til å gjøre?
Jeg bruker handlenett og egne sydde poser til frukt og grønt.
Reparerer klær og utstyr.
Vi reiser ikke mye. Det blir med sommerferien (fly), turer til foreldrene mine (bil, men tog går an) og et par turer til Sverige med ishockeylaget. Ja og en trøndertur i året, men da med tog.
Alt av leker, klær og utstyr som er for smått selges på Byttesentralen, grupper på FB eller evt Finn.
Kan bli flinkere til å handle lokalt, men dessverre så har pris noe å si.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 06-05-18 kl 16:44.
star er aktiv nå   Svar med sitat