Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 08:10   #43
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har grønn nordlandsbunad. Har brukt sjalet på uendelig mange forskjellige måter. Har to spenner på vesten, plassert feil (og mye penere enn retningslinjene), bruker ikke lue, men ønsker meg den, bare fordi, bruker sminke og solbriller og har vesten godt innsving i livet (de fleste har den veldig rett ned).

Hmm. Jeg oppfatter det egentlig mest som dårlig bunadsøm hos de som har veldig "sekkete" liv. De som er gode på å montere, figursyr livet og da sitter det skikkelig pent og like innsvinget som kroppen det sitter på.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Stompa: Det er jo flotte øredobber som hører til nordlandsbunaden. Både til dem med og uten hull i ørene.

Jada. Jeg/vi har dem - men bruker dem ikke fordi jeg mener det er et moderne konsept som ikke passer sammen med epoken bunadene kommer/skal forestille å komme fra. (Og jeg er fullstendig klar over at nordlandsbunaden er nærmest heldesignet, og er litt trist fordi det ikke finnes noe mer "ekte" fra området her, men jeg ønsker likevel å tenke på helheten.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat