Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 11:03   #59
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg var for litt siden i Finnmark, og så utrolig mange flotte sommerkofter i bomullstoff med artig mønster (solsikker, flammer, rosa psykidelisk mønster m.m.), og folk som brukte deler av tradisjonsplagg sammen med andre hverdagsplagg. Kofte, olabukse og skaller, sort kjole, skaller og koftebelte, eller bare sjal. Folkedrakter skal være gøy og levende og til dels fortsette å bli påvirket av samfunnet rundt seg.

Jepp, når man er vant til dette, så er det veldig rart å lese at man ikke kan bruke sminke eller solbriller når man har på seg bunad.

Skal sies at det pågår lignende diskusjoner når det gjelder kofter også, så jeg tenker at man bør kunne grunnreglene før man begynner å strekke på dem.
Ellers tenker jeg at det er komager du har sett på turen din, skaller brukes helst (ute) i sprengkulda om vinteren.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat