Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-14, 16:58   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Jeg hater også helt intenst å lage pannekaker, så det skjer Max to ganger i året her også. Men det var min favorittrett som barn og også min datters da hun var liten. Pannekaker spises hos oss med tomatsuppe til. Jeg lager alltid hjemmelaget tomatsuppe som egen rett, men til pannekakemiddag er det Toro med makaroni og ikke noe annet, tilberedt med å erstatte en desiliter av vannet med melk. Den spises først litt først, men så skal man veksle og spise den innimellom pannekakene. Pannekakene er tynne og spises med sukker på. Da jeg vokste opp hadde vi ofte selvplukkede og lett sukrede blåbær fra fryseren på, men jeg plukker dessverre ikke bær. Det er et savn. Bærene kan gjerne være veldig kalde/halvtinte, men må ha vært sukret litt før frysing. Frosne Remabær funker i nøden. I den ytterste nød har man også forsøkt bringebærsyltetøy på, men det er juks og feil. Blåbærsyltetøy er også helt feil.

Kjøtt på pannekaker har jeg aldri smakt. Det høres i og for seg godt ut, men det er dessverre feil. Pannekaker som dessert med is inni har jeg prøvd, men det ble feil, siden det som sagt skal være Torosuppe til for optimal opplevelse. Pannekaker til frokost har jeg forsøkt, det funker med sukker, eventuelt blåbær, men er da en helt annen greie enn Pannekaker Til Middag.

Åja. Pannekakene må være veldig tynne og stekt i så lite smør som mulig sånn at man kan spise så mange som mulig. Avslutningsvis kan man dyppe en pannekake i restene av tomatsuppen og få en helt ny og ganske digg smaksopplevelse. Anbefales, men kanskje helst ikke med gjester til stede.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat