Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-07, 21:46   #37
jannski
Utålmoooodig
 
jannski sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
jannski er litt kul
Standard

Sv: Om menn i barnehage!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Min erfaring er at menn i barnehager der de har lite kultur på å ha mannlige ansatte ikke tillater mennene å være menn. De skal være dame-menn. Og det blir jo helt feil. De må få sette premissene selv, og gjøre ting på sin måte uten å bli sett på som håpløse. "Han kan jo ikke skifte bleier" liksom - eller "han løp rundt ute sammen med barna da det regnet" osv - menn er gjerne mer fysisk aktive enn mange damer er min erfaring med barnehageansatte, og det er jo sååå positivt, helt til det skjer i praksis. "Han er jo så voldsom!"


Måtte bare signere dette innlegget som mitt aller første!

Og jeg synes det blir veldig synd for de relativt få menn som arbeider i barnehage, at de skal bli rullert rundt i barnehagen sånn at "alle skal få nyte godt av dem"! Skjønner godt hvis de slutter da. Synes heller de skal få lov å jobbe sammen med andre menn jeg.

Min mann er førskolelærer, og setter stor pris på sine mannlige kolleger, og da er det jo kjekt å jobbe med dem daglig, og ikke bare snakke sammen på pauserommet.

I min korte barnehagemammakarriere (4 måneder) har jeg bare positivt å si om de to mennene på "våre" baser! Jeg hadde nok ikke reagert på at det var bare menn på avdelingen heller. Faktisk var det situasjonen da jeg hentet schnuppa en gang i sommer.

__________________
jannski pannski
snuppa 06
gompen 09
jannski er ikke aktiv   Svar med sitat