Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-06, 19:28   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mangle penger i kassakøen

Hm, ja, der sa du noe ja....

Vi sliter nemlig litt med akkurat det der, hos oss.

Jeg har en slektning, som har en hjerneskade. Han er midt i 30 årene, men utviklingsmessig er han på 6-7-8 års stadiet, litt avhengig av hva det kommer an på.

Han ser ikke ut som om det er noe spesielt med han, og man skjønner det ofte ikke første gang man prater med han heller.

Han får en sum med penger, som skal holde til alt på "lista", riktignok med god margin, men heller ikke til alt mulig, han må finne på å plukke med seg på butikken.
Han skiller ikke på en 50 lapp, eller en 500 lapp, og mener at mynter er mer verdt, de er jo tyngre.

Og han ynder å plukke med seg, alt fra sjokolade til kjeks, en øl (aldri mer enn 1) eller en pakke røyk.

Han har som regel ikke penger til dette, men veldig ofte har han møtt på en "snill dame" som har gitt han penger, eller så sier damen i kassa at tanten min kan komme og betale resten for han senere. (Han er godt kjent her)

Vel, enden på visa, er at han "alltid" kommer seg hjem med noe han ikke skal ha, eller noe han ikke har råd til, fordi noen er snille, og betaler for han, eller lar han "krite". Vi har prøvd å ta det opp med butikken, men enkelte av de som sitter i kassa, synes visst så synd på han, at de ikke orker be han legge på plass varer han ikke har råd til.

Og de andre som er snille, de aner vel ikke at de hjelper en som ikke har peiling på hva han får av de, og vi klarer jo heller aldri å få lært han å bare handle med det som er tegnet på lista hans.

Vel, jeg vet ikke helt hvor jeg ville hen med dette, annet enn å informere kanskje, og komme med et lite hjertesukk...


Sist redigert av Gerbera : 30-10-06 kl 19:31. Årsak: skrivefeil
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat