Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-18, 11:36   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordommer om nordmenn

Dette minner meg om da jeg på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet hadde brevvenner og alt det rare flere av dem trodde om Norge (ikke så mye fordommer da, bare generell uvitenhet). Særlig amerikanerne kom med de rareste spørsmål og antagelser. De jeg husker best er vel spørsmålet om vi har telefon i Norge og hva reinsdyret mitt het (siden hun gikk ut fra at alle nordmenn eide reinsdyr).

Ellers studerte jeg flere år i Storbritannia og opplevde aldri fordommer om nordmenn der, men jeg opplevde flere som viste både interesse for og kunnskap om Norge, bl.a. en venn som var svært interessert i Norges rolle under andre verdenskrig (og kunne betydelig mer om det enn jeg ) og en venninne som det viste seg at hadde skrevet bacheloroppgave (reiseliv) om hva Lillehammer-OL hadde gjort for turisme i Norge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 09-08-18 kl 15:27.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat