Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-19, 23:50   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking med to farger

Jeg begynte å være oppmerksom på dette for noen år siden og det blir uten tvil mye penere å ha trådene i samme rekkefølge hele tiden når jeg strikker. I tillegg passer jeg på at den fargen jeg vil ha tydeligst, ligger innerst på fingeren. Ofte vil dette være mønsterfargen. Det er helt uproblematisk å flette trådene selv om man er nøye på å ikke skifte plass mellom trådene. Trådene løftes jo ikle av fingeren for å snurres. Skal man strikke med tråden som
ligger fremst på fingeren stikker man pinnen under og bak den bakerste tråden før man henter den fremste tråden og strikker den. Skal man strikke med den andre, gjør man motsatt. På den måten fletter man trådene på baksiden uten at det tar lengre tid. Man slipper også snurr i nøstene . Jeg gjør dette automatisk og konsekvent hver 3. eller 4. maske litt avhengig av garntykkelse.

https://youtu.be/OBjLCwNJoXA

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat