Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-19, 18:20   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Godkjent besøkshund

Bare det at jeg ble gjort oppmerksom på at jeg måtte passe på at hunden min ikke hoppet opp på beboere via epost, og at ikke sånt blir tatt opp før vi begynner..

Det kan jo være selvsagt, men det er jo superviktig at hunden ikke hopper opp på noen av de eldre, de er jo så skjøre og hadde sikkert falt i bakken om min hund på 33 kg hadde hoppet opp på de. Selvsagt skjønner jeg at han ikke burde det, men det er noe med å bli gjort oppmerksom på ting, rett og slett læring, liksom. Når jeg googler besøkshund og ser hva for eksempel Røde kors har av krav, er det vi var igjennom en vits. Jeg bør virkelig gi en tilbakemelding på det.. Spørsmålet er om jeg skal gjøre det via epost til han som er ansvarlig, eller i den facebook-gruppen, der de som er godkjente er, i tillegg til flere som jobber på det aktuelle sykehjemmet. Jeg spurte jo som sagt ansvarlig i epost hvorfor de hadde valgt å ha så mye kortere godkjenning enn for eksempel Røde Kors har, noe han unnlot å svare på.

Sykehjemmene er en del av en privat kjede, og de har i høst gått veldig ut med at de har et konsept som kalles dyreassistert omsorg. Jeg har inntrykk av at det er veldig viktig for de at dette blir mye omtalt i sosiale media. Jeg skjønner ikke helt at de tør å innføre dette med besøkshund med bare denne "opplæringen", som ikke er noe opplæring i det hele tatt, nesten.

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 06-11-19 kl 18:31.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat