Tråd: Coaching
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-08, 00:14   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coaching

Jeg har positive assosiasjoner til ordet. (Men liker selvsagt couching best! )

Jeg har faktisk vurdert å ta kurs i det for en tid tilbake så jeg får flere idéer til jobben. Det kurset som jeg tenker på (husker ikke hva det var, det er noen år siden og mye vann har rent i havet eller hva det nå heter siden den gang), gikk veldig ut på strukturering og kritisk tenkning. Noe som jeg er veldig tilhenger av, og noe som mennesker som sliter med ting ofte har problemer med. Egentlig bare et verktøy å bruke i veiledningsituasjoner.

Men jeg har jo også sett "livsveileder" på alternative sentre, og blitt en smule kritisk ... Uten engang å vite om jeg har grunn til det. Det finnes vel gode og dårlige der også. Jeg mailet litt med en coach i forbindelse med et kurs jeg tok en gang (han hadde et foredrag der), og det hørtes veldig nyttig ut. Litt sånn oppstykking av problemer. Del det opp i mindre biter, finn minst fem alternative løsninger på hver av delene (selv om det føles som ikke gjennomførbart), og velg en og ta et skritt om gangen. Det høres selvfølgelig ut, men når noe virkelig har gått i vranglås og man står midt oppi det, så ser man ikke skogen for bare trær og det er kjempenyttig. Jeg går ut i fra at man bare går til en når en virkelig trenger det, og ikke bruker det som en psykologtjeneste, eller bare fordi det høres kult og populært ut. Når det brukes som sistnevnte, så har jeg en litt sånn holdning: , jeg også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 02-01-08 kl 00:46.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat