Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 09:55   #233
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å ha 44,5 times arbeidsuke og fri i sommerferie, høst, jul, påske og pinse høres for meg ganske lukrativt ut. Det betyr ikke at jeg synes lærerjobb nødvendigvis høres lukrativt ut, men feriemessig ville jeg anse det som et stort gode. Man får faktisk ta UT avspasering. Den går ikke tapt slik en del andre kan oppleve at avspasering gjør.

Det er veldig lukrativt. Det synes jeg. Jeg har hatt andre jobber der jeg ikke klarte å få tatt ut avspasering, og selvfølgelig ikke når jeg ville - man har jo ting som skal gå opp i andre jobber også. Det er ikke tvil om at en del lærere (tenker ikke her inne, men generelt) kunne ha godt av å teste en annen type jobb og se at det er ikke sånn at man gjøre "som man vil" hverken i løpet av dagen eller i løpet av året i andre jobber heller.

Noe av det jeg liker ved læreryrket er at man faktisk vet på forhånd når man får tatt ut avspaseringen, og at det ikke dukker opp andre planer da. At man ofte jobber en del i feriene, og at dette selvsagt går på bekostning av muligheten til langhelger og slikt, er bare en del av pakka.

Det fascinerer meg likevel at det så nonchalant foreslås i tråden at deler av den pålagte avspaseringstiden skal gå til planleggingsdager, og at det liksom skal være helt uproblematisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat