Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 10:25   #239
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å ha 44,5 times arbeidsuke og fri i sommerferie, høst, jul, påske og pinse høres for meg ganske lukrativt ut. Det betyr ikke at jeg synes lærerjobb nødvendigvis høres lukrativt ut, men feriemessig ville jeg anse det som et stort gode. Man får faktisk ta UT avspasering. Den går ikke tapt slik en del andre kan oppleve at avspasering gjør.

Akkurat det er ganske lukrativt. Jeg skal være så ærlig å si at det er en av årsakene til at jeg valgte å bli lærer, det var ikke kun ut fra faglig interesse og et ønske om å jobbe med mennesker. Det er helt klart et gode. Jeg synes likevel, som apan, det blir drøyt å synes det er uproblematisk å legge planleggingsdager til dager med pålagt avspasering. Og det er jo ikke som om man har helt fri når man avspaserer uansett, det er alltids nok av jobb å ta igjen.

Jeg er enig i at organiseringen ikke ideell, men som nevnt over her - det er 190 skoledager. Det blir jo ikke flere om planleggingsdagene flyttes på.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat