Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-17, 16:27   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deo til gutt uten hormonforstyrrende stoffer?

Alle antiperspiranter inneholder aluminiumssalter. Det er disse som er de mest effektive mot svette i og med at de både hindrer lukt og fuktighet. Har man et stort svetteproblem er det bare antiperspirant som holder for svært mange. Deodoranter (altså ikke antiperspiranter) er ikke like effektive. Noen av dem er rett og slett bare parfymer, altså de maskerer svettelukt. Noen er parfymefrie og har da andre stoffer som maskerer svettelukten i tillegg til at de har ulike basiske mineraler. Disse kan være luktifrie eller ha en merkelig bilukt. Å finne en effektiv deodorant er rett og slett noe man må prøve seg frem til og hva som funker er avhengig av både person, aktivitetsnivå etc.

Skal dere prøve dere frem, vil jeg anbefale å være litt åpen for påføringsform, altså ikke bare prøve stick. Det som er minst klissete er jo faktisk sprayer, men også de fleste roll-ons tørker veldig fort. Selv synes jeg at creme og stick klisser mest, men det er vel en smakssak. Poenget mitt er at det kan begrense valgmuligheten mye om man bare leter etter stick.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat