Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-19, 22:40   #70
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg blir matt av de som forventer at besteforeldre skal stå på pinne for dem og passe ungene i tide og utide. Det er en bonus, ikke et krav! Og det er flere måter besteforeldre kan bidra på, uten at det innebærer avlastning for foreldrene.

Mine barn har vokst opp med alle 4 besteforeldrene sine. Og da to vidt forskjellige sett besteforeldre, hvor det ene settet ikke bidro sånn sett, og det andre i noe større grad.

Mine foreldre bodde i vår by de første årene, men passet aldri ungene pga helseproblemer. Mannens foreldre bor også her, og de har bidratt endel, men de har vært yrkesaktive inntil for noen år siden, og når de hadde ferie, så var det deres ferie. Men de har stilt opp de gangene vi har trengt barnepass. Type helger nå og da, en kveld her og der, etc. Vi har aldri krevd eller forventet feriepass. Våre barn, vårt ansvar!

Og når det gjelder mine foreldre...Mine barn har et like så godt forhold til de som de andre, selv om de aldri har passet de for å gi oss fri! De har hele tiden vært klar over begrensningene pga helse, og vi har besøkt de så ofte vi kan, både da de bodde her, og etter at de flytta 40 mil unna.

Og jeg har aldri klagd! Er da våre barn, og vårt ansvar. De gangene vi har tenkt at vi trengte barnevakt, så har vi spurt. Blitt glade når noen kan, og tenkt jaja, en annen gang, da noen ikke kunne.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat