Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-08, 15:50   #20
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Bukking og neiing

Det med å neie og bukke er ikke gammeldags i min verden, og jeg synes nå det er greit at ungene lærer og vet hva det er for noe. Så er det jo ikke en skikk man bruker til hverdags heller, men når det høver seg. Jeg ser ikke korelasjonen mellom det å lære seg å bukke/neie og det å heller si takk. Om jeg hilser formelt på noen, så bukker jeg. Banna bein. Til dags dato har alle andre gjort den, med unntak av to stykker som jeg mener hadde god grunn for å la vær.

Å opptre en smule høflig i selskapslivet får versågod mine poder også gjøre, men de velger selv om de skal bukke eller neie. Hos meg handler det vel mer om stil, og når man skal bruke skikken, enn om hva som er gammeldags.

Synes forøvrig det er altfor mange som mener å kjøre litt stil er gammeldags, og dermed kommer på en mottakelse av noe slag eller vernissage i utvasket dongeri og noe sammenrasket tøv. Og så fullstendig stiiiivpynter de seg til julebordet på jobb. Om jeg skulle velge, ville jeg gjort motsatt (julebordene har en lei tendens til å utagere)

Om barn får noe, så sier de selvfølgelig takk. Håndhilsing og slikt, tar de vel som det faller seg.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat