Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-18, 10:44   #603
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Denne uka er det så mye som foregår på skolen at det er hardt å holde tunga rett i munnen. I dag har 6.klassingene svømming/livredning, og skal ha med klær for å prøve å svømme med klær på (ikke julerelatert riktignok, men likevel noe å huske på). I morgen får de servert julegrøt på skolen, og av miljøhensyn skal de ha med dyp tallerken, skje og glass hjemmefra, fordi de skal slutte å bruke engangs-. Jentungen greier ikke å spise grøt, så hun får bare smake litt, og ha med vanlig matpakke i tillegg. Evt en pose med instant havregrøt, som hun får varmt vann oppi, hvis hun vil spise grøt med de andre, for det spiser hun. Onsdag er det julefrokost for foreldre, der alle har med noe til et felles bord, og i år er det faktisk gitt føringer for hvem som skal ha med hva. Siden vi er både "gutteforeldre i B" og "jenteforeldre i C", skal vi ha med noe søtt pålegg (som blir rørt jordbær fra hjemgården til mannen) og noe kjøttpålegg. Torsdag tror jeg ikke det er noe spesielt å huske på. Det er julegudstjeneste, begge har valgt å være igjen på skolen, men det er ikke noe som skal tas med, eller annet å huske på enn å krysse av for hva de skal, og det har jeg gjort. Fredag skal de ha med noe godt (julekaker, kjeks, snacks eller lignende) til et felles bord i klassen.

Jeg tror ikke det er noe spesielt opplegg å huske på for 8.klassingen, hun får i tilfelle ha kontroll selv. De avspaserer fredag på grunn av lengre dager forrige uke.

Jadda, og enda fikk jeg nettopp telefon fra skolen av læreren som sier at jentungen har glemt igjen badetøyet hjemme, og spør om det er greit for oss at hun får gå hjem og hente det (lurer egentlig på hvorfor de synes de må spørre om det, siden hun jo går fram og tilbake til skolen hver dag, og har gjort det siden andreklasse). Litt merkelig, for jeg så at hun stappet posen med svømmetøy nedi sekken, jeg hjalp henne til og med, med å få igjen glidelåset fordi det ble fullt. Men det er mulig hun bare tok med de "vanlige" klærne de skulle prøve å svømme i, og håndkle, også glemte selve badedrakta. Jeg sjekket jo ikke posens innhold.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat