Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-21, 08:24   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og erfaringer med foreldregruppe på FB?

Hos oss brukes FB som Oslo og My beskriver. Lavterskelkontakt for foreldre.
Men det er ikke utpreget mye aktivitet der, mindre og mindre jo eldre barna blir, ser det ut til. Men definitivt mest aktivitet for den klassen der foreldrene kjenner hverandre veldig godt.

Magica, jeg tror jeg ville vært litt forsiktig med å initiere veldig mye FB-aktivitet før du har sett an responsen. Jeg vil gjette på at et innlegg der foreldre skal presentere seg max medfører at halvparten skriver noe. Og så må man jo vurdere om det holder. (Men test gjerne og kom med fasiten! )

Erfaringsmessig så er det noen få som bruker slike FB-grupper aktivt, og syns de er en strålende sosial plattform. Så har vi en stor gruppe som bruker den når de virkelig må, svarer ja til bursdager, men helst ikke så mye mer. Og så er det en god del som aldri skriver et ord, enda de er medlem på FB og alt tilsier at de har sett meldingene.

Vi har mammagrupper. Rett og slett fordi det er mammaene i klassen som er kjappest på ulike baller og interessert i å diskutere og informere. Riktignok på messenger. Og rett skal være rett, siden vi er i 2021: Vi har også en del messengergrupper med foreldre av begge kjønn. Der blir det aldri noen diskusjon, men de brukes kun til korte beskjeder.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat