Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-12, 01:00   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Søm rundt hals, ermopplegg og lignende...

Jeg har sydd noen t-skjorter og gensere, og ett problem jeg da møter på er de sømmene som kommer rundt halsåpning og ermer.

Stoffene er da i strech, og rundt halsen så skal det da enten syes på en kant som brettes over, eller det bare skal brettes ned og syes til.

Problemet jeg møter da er at det jo ikke blir noe særlig elastisk rundt halsen. Sømmen gjør at halsåpningen ikke bli elastisk i det hele tatt.

Jeg har riktignok en søm på maskinen min som skal bidra til større elastikk, men den er ikke videre pen...
Syr vel to rette sting, og så en < eller > til siden, og så to rette igjen. Kan stille inn slik at denne > blir mindre, men uansett så blir det veldig synlig på plagget. Mindre pent med andre ord.

Hva er løsningen her? Elastisk tråd? Annen søm?

Er litt lei av å sy plagg som sømmene ryker på når de taes på...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat