Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-19, 19:21   #21
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom på 16 år

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det er forskjell på å være ansatt i en bedrift og å få noen hundrelapper av en nabo når man sitter barnevakt. Ikke fordi jobben er mindre verdt, men fordi oppdragsgiveren er/ kan være en tilfeldig og sporadisk person uten arbeidsgiveransvar og som regel er lønnen langt under skattepliktig inntekt. Jeg forventer på ingen måte at naboen skal lønne min datter etter tariff eller betale feriepenger eller noe sånt. Da ville terskelen for å gjøre slikt bli altfor høy. Jeg mener selvsagt at større former for arbeid må vurderes annerledes.

Jeg er nok litt uenig her, kjenner jeg. De unge ansatte på kjedebutikker på øde kjøpesenter og burgersjappe med timer med rolig kundetilsig får sin timelønn uansett. Slik tenker jeg det bør være med barnepass også.Det er veldig lett å registrere og gjøre hvitt, foreldre får fradrag og ungdommen får en god opplæring i et arbeidstakerforhold.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat