Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-19, 20:21   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

1. Hvordan blir man kvitt hvitt, hardt "gønk" som setter seg under listene langs flisene på golvet. Vi har det bare på den delen av badet hvor dusjen er, så jeg regner med det er såperester eller noe slikt. Mannen har en egen neglefil som kan bruker til å skrape det vekk fra under listene, men det tar jo en liten evighet hver gang pluss at han ikke får bort alt. Det må da finnes en enklere løsning?

Hva slags list er dette? Om det er i dusjen bør dere vel ha silikon i alle "kantene".

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

2. Vi har hvite fliser på veggene. De flisene som er i dusjområdet blir ofte misfarget, særlig da fugene. Mannen bruker en løsning han leste om på nettet, som inneholder store deler eddik, og bruker tannbørste til å vaske fugene. Men likevel blir de ikke like hvite som flisene på resten av badet. Dessuten tror jeg løsningen er litt for sterk, for fugemassen virker litt porøs noen stedet. Hva gjør dere for å få flisene helt hvite igjen?

Fug ER jo porøst, og vil ikke bli like rene som dem utenfor. Og jo mer man gnukker, jo mer porøst blir det. Men flisene burde jo kunne bli rene. Vi bruker vanlig spray fo rå vaske badet. Spruter på, lar virke, skrubber med svamp, skyller av. Man kan kjenne på flisen om den blir glatt og man har fått bort alt.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

3. Listen nederst på dusjdøren har blitt helt grønn (æsj) av noe jeg regner med er sopp. Det er helt umulig å få rengjort denne. Går det an å bytte slike lister? Dusjdøren må i så fall løftes opp og av hengslene. Er det mulig? Må han ha fagfolk til slikt? Eller må vi kjøpe helt ny dusjdør bare fordi listen må skiftes?

Æsj, sånn hadde vi og. Du får kjøpt ny gummilist på typ maxbo, og de fleste typer "sklir" man innpå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat