Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-18, 12:02   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra julenissen

Utrolig hvor forskjellig man kan tenke i forhold til slike ting. Slik jeg er oppvokst, og har videreført til mine barn, tar vi en og en pakke, leser høytidelig opp det som står på lappen, hvem det er til og hvem det er fra, alle ser på at mottakeren pakker opp, og lappen legges sammen med gaven slik at man skal huske å takke den man har fått den fra.

Vi har kjøpt noen ekstragaver til ungene, som har vært "fra nissen", men jeg har aldri gått inn for å innbille ungene mine at nissen finnes på ordentlig. Det har vært mer sånn "man kan aldri vite, blunke blunke". Og ungene har aldri sett noen motsetning i at nissen (hos oss) kommer om natta og legger alle pakkene under treet, og at disse pakkene er fra folk de kjenner. Det er vel nok av andre logiske brister når det gjelder nissen, til at de skulle stusse mer på dette enn på noe annet.

Jeg synes også det høres merkelig, og lite gjennomtenkt ut. Når skal de slutte med dette? Skal barnet ha yngre søsken, og hvordan gjør de det når den eldste skjønner at gavene kommer fra familie og venner, mens de yngre tror det er fra nissen? Og når skal de lære å takke for gavene, og hva skal de svare når de møter familiemedlemmer som spør om de likte gaven fra dem? Mye rart folk finner på.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat