Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-15, 07:44   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baby med spisevegring

Han er nok liten i forhold til andre med termin i september med sine 5505 gram. Det er jo babyer som er så store når de blir født. Men han ligger bare 5% under den kurven for premature, så det er ikke noe vi tenker over. Han er kanskje en av dem som bare små også. (Faren er ikke akkurat The Rock, for å si det sånn. )

Jeg ringte barneavdelingen i går (Fikk beskjed om å gjøre det om jeg ble veldig bekymret) og har fått time til spiseobservasjon i dag. Den siste uken har kun dreid seg om mat og milliliter, og han har ligget ganske langt under der han skal være i døgnmengde. Jeg er sliten, han er sur, han sover dårlig på dagen og i natt var han faktisk våken på natta for første gang siden vi kom hjem fra sykehuset. Han fikk tilbud om flaske i dobbelsengen, og drakk vel en 30 ml. Det er bra til å være dobbelsengmåltid, for å si det sånn. Så la jeg ham tilbake i hans seng, og han sov videre til 0630.

Måltidene har vært nede i 30-50 gjennom hele helgen og uken, og vi har kunn nådd over "kritisk grense" på 300 pga sovemåltidet før jeg legger meg. I går var også sovemåltidet mindre enn det pleier, og han prøvde å vegre i søvne i begynnelsen, men "ga opp". Jeg er så sliten at jeg ser stjerner, og er bekymret og lei meg hele dagen. Jeg ønsker meg faktisk at han skal få sonde en periode mest for min egen del, egoist som jeg er. Da kan JEG få slappe av noen dager, og kanskje sove hos foreldrene mine og få sove mer enn fem timer sammenhengende for første gang siden juni.

Men men, vi får se hva de sier på sykehuset i dag.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat