Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-15, 17:07   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baby med spisevegring

Nå har Liamsen hatt sonde noen dager, og hu mor er mer avslappet. Merker at jeg fortsatt har litt høye skuldre og tenker milliliter mange ganger gjennom dagen, men ikke på samme måte som før.

Men jeg ser at han ikke drikker noe særlig mer selv. I dag har han hatt et måltid hvor han faktisk drakk 105, men det var fordi han sov. Ellers er rekorden 60ml, vanligvis ligger han mellom 30 og 40, og noen måltider har vi vært nødt for å helsonde. Han får nå fire måltider i løpet av dagen, med ca 3-3,5-4 timers mellomrom. Prøver å vente til han blir sulten selv, men noen ganger blir han bare ikke det, og da må jeg nesten gi ham likevel, slik at kveldsmåltidet ikke blir særlig mye senere enn 1800. (Han er vanligvis ganske soveklar rundt seks, og blir han for trøtt vil han i hvertfall ikke spise.) Pureer har jeg ikke turt å prøve enda, for han brekker seg så lett med sonde, men tenkte å prøve nå før kveldsmaten. Så får vi se, da...

Skal tilbake til sykehuset på kontroll på torsdag, så får vi se hva de sier. Sannsynligvis fortsetter vi med sonde en stund til, men etterhvert vil han nok få prøve seg uten igjen, når magesekken orker mer mat.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat