Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 20:39   #130
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Det var en veldig god beskrivelse, Java. Puddelhode, med labradorgemytt er i alle fall noe som beskriver vår cobberdog godt. Om det stemmer for andre doodler kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kjenner så mange som er puddel/labrador-blanding.

Jeg opplever ham ikke som så veldig stri, men det er jo litt mer utfordrende med en hund som både elsker mennesker og liker å bestemme selv. Vår har i det minste vett til å skille mellom de menneskene som har lyst til å hilse på ham og de som helst ikke vil hilse. Og han hilser på absolutt alle hundene han får hilse på, men har skjønt at han må vente på OK fra eieren til den andre hunden.

Jeg vet ikke om hannhundene er striere enn tispene. De er i alle fall ganske jevne i humøret, og er ikke de som legger seg ut med andre hanner. Tispene er kanskje litt roligere, men kan være ganske humørsyke rundt løpetid, har jeg skjønt. Og kan også kanskje være noe mer forsiktige og reserverte.

Kanskje noe av grunnen til at jeg ikke lot meg sjarmere av pudler, da vi skulle velge hund, er at jeg ikke har kjent noen før i det siste. Vi ønsket oss en hund, ikke en hundeversjon av en katt, og det syns jeg en del pudler kan være. (Misforstå meg rett, jeg tror det henger sammen med at de er opptatt av flokken sin, og ikke av fremmede. Og da blir de litt "kattete" i mine øyne; smarte og sånn passe avvisende.) Men de pudlene jeg etterhvert har blitt kjent med er utrolig flotte og hyggelige familiehunder.


Sist redigert av Gaia : 20-06-18 kl 20:45.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat