Tråd: London
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-06, 20:53   #24
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: London

Jeg vil anbefale dere å kjøpe ukeskort eller dagskort til tube og buss (koster 22 pund for voksne) eller dere kan kjøpe dagskort (koster 4,95 pund mener jeg å huske). Husk et dagskort varer fra den dagen du kjøper det til kl 02 på natten, og ikke ett døgn som vi er vant til her hjemme. Dere trenger bare å kjøpe for zone 1-2 som er det rimligste. Dere kan kjøpe Oystercard (kort hvor reisene blir lagt inn) eller papir billett. Jeg foretrekker å bruke Oystercard. Dere tjener fort inn dette, en tur med T-banen koster 3 pund og en busstur 1,5. Når dere er 4 stykk så vil det jo mange tilfeller lønne seg å ta taxi også fremfor å kjøpe enkelt billetter.

Når det gjelder mat så er det generelt dyrt, dvs norske priser. Det er vanskelig å anta hva dere kommer til å bruke for det avhenger selvsagt av hvilken type mat, og området dere spiser i.

Jeg var i London i forbindelse med jobb og brukte i det daglige mest penger på caffe latte (koster ca mellom 2-3 pund avhenig av størrelse) og takeaway... . Men når jeg først begynte å shoppe gikk det unna ja..uff jeg har ikke engang regnet ut hvor mye jeg har brukt, men observerer jo status på konto og kredittkort

Husk at kursen er 12,5 og ikke gang med 10 (som jeg strort sett gjør når jeg skal rettferdiggjøre ett kjøp). Ellers må jeg nevne at å gå en tbanestopp, eller noen kvartaler i London er mye lenger enn det ser ut til. Jeg endte opp med å gå utrolig mye - og lærte meg trikset med å kun gå med joggesko og ha med meg de høyehelte i vesken når jeg skulle på middager, fester osv.

Mica er ikke aktiv   Svar med sitat