Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 22:21   #70
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kanskje man skal begynne med årlige messingblåsdager?
Å spille en melodi på et messingblåseinstrument er ikke det minste vanskelig. Å vise fram sånt må være kjempefint. Så kan de som ikke mestrer det så godt få litt lærdom i at grunnen til at de ikke klarer det like bra som korpsungene i klassen er at de har valgt bort alle mulighetene til å ikke spille tidligere.

Dette synes jeg blir en merkelig sammenligning. Messingblåsedager finnes ikke på skolen, og det er det naturlige grunner til. Men det spilles på instrumenter i musikktimene. Om en elev aldri har spilt et instrument, klarer hun å holde en gitar og lage lyd. Men det er selvfølgelig lettere for den som har spilt gitar noen år å spille. Likevel kan det være gøy for den som aldri har holdt en gitar tidligere.

Det samme har jeg sett på ski. Jeg gikk en skitur i vinter med en ungdom som har gått maks én skitur annethvert år siden han ble født. Han er ikke spesielt sporty eller sterk, men han fant ut at han ville prøve og se hvordan det fikk, og med den innstillingen ble det flere turer på mange kilometer.

Nå mener jeg at skidager på skolen bør være mer preget av skilek enn å gå langt, og det bør være utstyr til utlån slik at de som ikke eier selv slipper å kjøpe.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat