Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-17, 15:40   #53
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg spurte forresten på merkeverkstedet om hvilken løsning de anbefalte på min bil (som ikke er veldig gammel), han anbefalte Spotify. Han mente man kunne få ganske mange måneder med Spotify premium for prisen for en halvdårlig delvis integrert løsning (en boks i hanskerommet som snakket med det integrerte systemet ettersom jeg skjønte). Koster 5000. Han sa de jobber med å finne noe bedre og billigere, så han anbefalte å droppe det foreløpig.

Med mindre man ikke har en radioenhet som også er integrert med andre deler av bilen, vil man vel for 5000 kr kunne skifte hele enheten.

Det man kan merke seg med en del løsninger, er at antennene ikke er så gode. En del klager over dårlig dekning på DAB, men har i praksis kjøpt løsninger som er elendige.

Spotify Premium har jo mange uansett, men erstatter nødvendigvis ikke radio. Spørsmålet blir da heller hvor mang emåneder man får med større datapakke for mobilen. Men en del vil da også oppdage at 3G/4G-dekningen ikke er like god overalt. Man skal da også merke seg at hvilken løsning man benytter for nettradio - en del bufrer mer enn andre, hvilket betyr at de kan klare seg litt lengre uten forbindelse, så lenge løsningen også legger seg litt "bak" Live-avspillingen.

Merk også at f.eks. LG har en del Android-modeller med integrert støtte for DAB+. Har man da Bluetooth-støtte kan vel da mobilen brukes som radio, uten at det går ut over datatrafikken. Men vet ikke hvor god DAB-dekning man har med disse mobilene inne i en bil.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat