Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-16, 15:06   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Veldig godt eksempel, -ea-. Jeg satt og tenkte på noe lignende i går, at det er akkurat den typen ting som det er viktig å vite at er utbredt og er en del av et problem.

Det er viktig for damer, for at de skal kunne si fra om det når det skjer dem (og støtte andre kvinner som blir utsatt for det).

Og det er viktig for menn, ikke bare for at de - helst - skal la det helt være, men for at dersom de kommer med en litt malplassert kompliment, og dette blir påpekt for dem, ikke skal bli sure og aggressive og si at "herregud, lær å ta imot et kompliment" og "typisk kvinnfolk, her prøver man å være hyggelig" og "nå har jaggu meg likestillingen gått for langt" - men i stedet kan si "oi, sorry, det tenkte jeg ikke på, det skal jeg ikke gjøre igjen". Og det er viktig for menn som observerer denne typen ting at de støtter kvinnen som blir utsatt for uønsket utseendefokusert oppmerksomhet, i stedet for å støtte mannen som jo "bare prøvde å være hyggelig".

Og dette er en situasjon som er veldig ulik for kvinner og menn, og derfor tror jeg man ofte trenger å snakke om det på ulike måter med jenter og gutter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat