Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-18, 12:10   #227
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Det ville likevel vært enda sikrere for alle, dersom "lusekjøreren" (uavhengig av årsak for lusekjøringen) hadde fulgt veitrafikkloven og kjørt til siden for å slippe forbi de av oss som kommer opp bakfra og faktisk er i stand til å holde fartsgrensen. Ikke sant?


Når jeg kjører med hest på henger følger jeg sjelden fartsgrensa fordi det ville gjort det uutholdelig for hesten som står i hengeren på de veiene jeg kjører. Oppbremsing og stopp er også svært stressende for hesten og noe jeg unngår så mye som mulig.Dermed er det uaktuelt å stoppe for slippe forbi særlig ofte.

Jeg slakker av og gir plass når noen i køen signaliserer at de vil forbi. Men! En bråbrems fordi noen feilbedømmer en forbikjøring kan bli fatalt derfor må jeg legge inn ekstra sikkerhetsmargin. Fordi langt de fleste er gode nok sjåfører til å foreta en slik forbikjøring. De feilbedømmer avstand, de tar store sjangser og utsetter andre for tildels stor fare.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat