Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-18, 12:44   #238
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg vet ikke helt hvordan det kan gjøres klarere jeg?

1.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
0 Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

2.
Denne bestemmelsen rammer også (utover de som kjører for fort/rus/andre uforsvarlige ting) de som kjører for sakte eller av andre årsaker ikke kjører forsvarlig (usikker på plassering, tør ikke kjøre forbi, uerfaren osv)

3.
Selv om noen bryter dette ved å kjøre for sakte/plassere deg dårlig osv, så har andre selvsagt ingen rett til å opptre uforsvarlig. Så jeg kan irritere meg grønn over at noen kjører åpenbart sakte, men det gir meg selvsagt ingen rett til å kjøre uforsvarlig.

4.
Poenget er at det ikke er mer rett å kjøre for sakte enn å kjøre for fort. Dersom du kjører for sakte fordi føret tilsier sakte fart, betyr det at du kjører forsvarlig, kjører du for sakte fordi du er en usikker sjåfør plikter du å slippe forbi slik at det at du er en usikker sjåfør ikke hindrer andre. Og hvis du da hindrer andre, så kan det være i strid med bestemmelsen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat