Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-18, 12:56   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moralsk dilemma: kunstnere som er idioter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men da setter du grensen ved kunstform da? Siden man aldri vil kunne stille ut bøker. Og bøker vil for alltid være unntatt?

Ville du gått på en konsert, men ikke hengt opp plakaten? Og hva er det å "stille ut"? Vil du snakke varmt om Hamsun? Er det en form for "utstilling"? .

Moren min var veldig fan av litteraturen til Hamsun og hadde et fotografi av ham hengende på veggen. Det ville aldri jeg gjort.

Jeg kunne hørt på musikken (gitt at tekstene ikke gjenspeilet holdningene selvfølgelig), men neppe gått på konsert. Men jeg tror også, når jeg tenker meg om, at det er noe med å støtte det økonomisk. Hamsun er død, så han får ingen glede av om jeg kjøper litteraturen, men en nålevende kunstner får jo det hvis jeg går på konsert, kjøper plater eller kjøper bøker.

Samtidig er det jo forskjell på å snakke varmt om personen og å snakke varmt om kunsten?

Det er forresten en del musikk jeg unnlater å høre på, som jeg egentlig synes har kult uttrykk, fordi tekstene er stygge. Men det er vanskelig å si hvor grensa går.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat