Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-18, 12:11   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett å se om mel osv. er infisert av melmøll?

Ifølge en jeg kjenner som har jobbet på mølle, kan ikke melet males så fint at man kan være sikker på at det ikke er egg der, det er et biologisk materiale. Så den risikoen vil alltid eksistere. Man kan likevel gjøre det litt enklere for seg selv, ved å passe på emballasjen man bruker. Vi bruker litt forskjellig, store glass på benken til frokostblanding og havregryn, noe i plastbokser- men kjøper vi tørrvarer har vi det i det minste alltid en plastpose på som vi knyter. Så kan man i hvert fall ha litt kontroll på spredning om det skulle være noe.

For min del hadde jeg nok kastet alt av korn- og melvarer, mest fordi det er så ekkelt og for å være så sikker som mulig. Men sprer det seg i skapet, kan de også være i kriker og kroker.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat