Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-17, 17:18   #77
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ADHD - et samfunnsproblem?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg skjønner ikke helt at du mener uroen i kroppen ikke vil vært der nå, i 6. klasse, hvis han hadde vært januarbarn. Kan du forklare?

Jeg tenker at statistisk vil det være en forskjell på høst- og vårbarn fordi modenheten er forskjellig når de begynner på skolen og at det for noen av høstbarna tar tid å ta igjen forspranget noen av vårbarna har. Jeg klarer derimot ikke å skjønne at du på enkeltindivid mener han ville vært roligere i en alder av 12 år hvis han hadde begynt på skolen noen måneder senere i en alder av 6 år.

Jeg ser merkbar forskjell på evnen hans til å sitte stille over lengre tid og konsentrere seg nå, enn for bare et halvt år siden. Og sånn har det vært siden han begynte på skolen. Dvs. jeg ser at han blir stadig bedre til å "overstyre" uroen og behovet for å reise seg opp underveis i timen, og regner med at det henger sammen med at han blir mer og mer moden. Impulsstyring handler jo også om modenhet.

Nå er ikke uroen hans noe som hittil har påvirket evnen hans til å lære. Han er en oppegående fyr, som tilegner seg informasjon i farta. Og han er flink til å sette seg ned og gjøre lekser på sine premisser. Dessuten har han stort sett hele veien hatt lærere som har vært gode til å håndtere en gjeng med aktive "høstgutter". En av lærerne pleide å sende dem ut for å løpe rundt bygget et par ganger, hvis de ble for urolige. Nå går han i en klasse som er veldig bra for en fyr som han, den er rolig og det er lite distraksjoner i timen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat