Tråd: Jul i svingen
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-17, 09:42   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen

Jeg digger serien, men ingen av ungene ser på, og da blir det ikke til at jeg gjør det heller. Det vil si jeg tror femteklassingene ser det på skolen. Yngstejenta nevnte i alle fall at hun syntes det var så idiotisk at det måtte påpekes i enhver sammenheng at Atif er muslim, og hun himlet over at faren til Linus (?) hadde tilbudt han bacon (eller hva det var?), for det er da noe alle vet.

Både hun og broren har muslimske venner, og det er ikke akkurat noe de fokuserer på, tenker over eller gjør noe nummer av i det daglige, så at det gjøres til et så stort tema i serien var tydeligvis litt merkelig for henne. Disse ungene er da også stort sett med på alt av julerelaterte aktiviteter, uten at det blir påpekt at de er muslimer, og dermed ikke feirer jul.

Men ut over dette tror jeg egentlig de synes at serien er morsom. Men de setter seg ikke ned og ser på den når den går på kvelden. Det har de stort sett ikke tid til, det er alltids noen som har trening eller er opptatt med andre ting.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat