Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 13:24   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens 8. mars- tog

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser poenget med at kvinnekamp er mye forskjellig, men kjenner likevel på en viss følelse av misbruk av dagen når den brukes til Nei til EU/EØS, støtte til kurdere, kamp mot privatisering, offentlig pensjonskamp, og parolen "No justice, no peace – no racist police". Og "En kvinnes plass er alltid i revolusjonen".

Jeg er helt enig. Jeg kan ikke fordra de tilløpene til identitetspolitikk som mange bedriver. Jeg kjenner best til det på venstresiden og det var absolutt en av hovedgrunnene til at jeg meldte meg ut av SV. I SV ble identitetspolitikken benyttet slik: Er du i SV må du også være mot EU. Jeg er EU-tilhenger og opplevde det som absurd at man delte ut Nei til EU-avisa sammen med SV-materiell under valgkampen. EU-tilhengere blir sett på som annenrangs sosialister. EU blir koblet opp mot feminisme, du må være feminist hvis du er sosialist, du må være mot EU og i en "mor Nille er en sten" så blir EU dermed antifeministisk.

Man dyrker forskjeller, slutter å lytte, demoniserer dem som ikke er "totale meningsfeller" i ett og alt. Det er starten på noe mørkt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat