Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-17, 12:50   #176
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

I min utvidede familie (altså med tanter/onkler og kusine/fetter-nivået) er det en del med bachelor (sykepleie) og tilsvarende, og en haug med fagbrev (elektro). En med phd og cand.med.
På mannens side er det også fagbrev, hvorav den ene har tatt ingeniør i ettertid. Jeg har snart master, mannen har ingenting. Brødrene mine har hhvs fagbrev (elektro) og ingenting. Ingentingen har funnet seg en sykepleier. (Jeg aner et mønster, det er ikke rart at informatikeren havnet i helsevesenet. )

Knotten tror jeg ikke helt vet hva han vil bli, Knøtteliten skal bli dyrlege (for små dyr, hester kommer jo ikke inn døren ...) - vi får no nett sjå.
Det eneste jeg bryr meg om er at de velger noe de har lyst til, uavhengig av hva som tjener penger eller er in i tiden (jeg kjenner mer enn nok av arbeidsløse folk som har jobbet i oljen).
Knotten satser en del på idrett, men han har ikke motivasjon eller ambisjoner nok til å bli noe toppidrettsutøver. Ikke i dag, i hvert fall. Knøtteliten liker å spille fiolin, men aldri i verden om jeg kommer til å være først i heiagjengen for å bli profesjonell musiker. - basert på erfaring.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat