Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-12, 13:29   #23
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Skjønner ikke helt problemet medå la maten stå fremme jeg. Vi gjorde det de første tre årene. Hun regulerte mengden selv også, og hadde en slank hund somspiste greit. Nå er hun fire, og slightly overvektig, pga småbarn i hus. Det blir mer smuler og diverse på gulvet nå. Så å setter vi frem to ganger om dagen og hun spiser med en gang.
Det er ikke noe problem å endre på disse rutinene med andre ord. Tror jeg da.

Vi måtte bytte for noen ganger også. Hun var kresen i starten. Men man får levert tilbake sekker som er over halvfulle. Det gjorde vi et par ganger. Til vi fant et hun likte godt. Nå har vi Royal Canin mener jeg.

Vår hund pep i starten da vi gikk fra henne. Og om natten.
Vi øvde på å dra fra henne ved at vi gikk til naboen. Problemet vårt var at vi var en god del hjemme den tiden vi skaffet henne, så det var nok med på å forlenge prosessen.
Vi hentet først posten uten henne. Så gikk vi til naboen. Så dro vi til butikken. Selv om hun pep og bjeffet. Etter litt tid med korte opphold hjemme alene forsto hun tegningen og lå mer og mer i buret og slumret. Nå kan hun glatt være hjemme alene ti timer uten problem. Da med tilgang til kjøkken gang og trapp med utsikt. Mendet skjer sjeldent altså.

Om natten sov hun først med oss. Så når hun skulle venne seg til å ligge i gangen i buret ble det litt piping. Vi gikk opp og luftet henne hver gang, som for å gi henne signal om at piping betyr tisselufting. Mammen la seg litt på stua de værste nettene. Dette ga seg også gradvis.

Alt tok litt tid da. Og er frustrerende. Men til slutt gikk det her i alle fall.
Nå er bikkja fire år, og er til tross for at hun er en jack russelterrier, en rolig hund innendørs, selv med mange gjester og barn som løper rundt. Hun bjeffer kun når folk kommer. Det klarer vi ikke få helt av henne. Men gir godbiter og får henne til å sitte med oss til folk har fått kommet inn og det hele roer seg. Hun bjeffer ikke så lenge jeg sitter med henne på gulvet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat