Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-12, 16:31   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja men man får jo råd om i starten å bare gå ut av rommet. Da vet vel valpen også at vi egentlig er hjemme? Hjelper det å gå på gangen da? Skal vi alltid si "Nå går jeg, hadet"?

Du skal lære valpen å være i et annet rom enn dere ja. F.eks. når du går på badet eller do eller på kjøkkenet eller hva som helst. Den skal ikke være "hakk-i-hæl" hele tiden, da blir seperasjon vanskeligere senere. Jeg har brukt kommandoen "Bli", "Gå ned", alt ettersom hvor jeg går. De får ikke følge etter. De skal være avslappet selv om jeg må på do eller opp på badet for å stelle meg. Men den vet jo at du er i huset. Det blir på en måte begynnelsen på det å være alene hjemme. Poenget er at hunden ikke skal bry seg. Og da må man nødvendigvis ignorere den. Men så ser den jo at du blir jo ikke borte, du bare gjør noe den ikke får være med på. Og den skal ikke ha ros når du kommer tilbake og den har vært stille.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat