Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-19, 11:31   #33
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.208
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes det høres sjukt lite ut med 100 kr timen for husmaling for andre.

Hadde maler i vinter, det var vel drøyt 600 kr timen.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenker man fint kan gi ungdom 200 kr timen for å male et hus, og huseier kommer fremdeles svært godt ut av det.

Jeg tror du misforstår litt hvordan dette systemet fungerer. Når du har en maler til å male for deg, så er det sannsynligvis via et firma. Det betyr ikke at maleren får 600 kroner timen, noe som ville tilsvare over 1 million i året. I tillegg til lønn kommer arbeidsgiveravgift og moms. Dessuten må disse 600 kroner timene også dekke opp for andre utgifter, som feriepenger, sykdom og pålagte forsikringer.

Du skriver at ufaglært ungdom godt kan få 200 kroner timen. 200 kroner timen tilsvarer lønnstrinn 42 i staten (https://karrierestart.no/lonn-og-fry...full-oversikt-). Til sammenligning får bachelorstudenter på universitetet lønnstrinn 35 - 38 og masterstudenter lønnstrinn 37 - 40 når de underviser. Dette er altså faglærte personer. Du syns altså at ufaglærte tenåringer skal få mer betalt enn disse? Seriøst?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat