Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-17, 10:14   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie - tips

Vi var på Norgesferie i fjor, og det var supert! Det var ogås interessant å se Norge fra et turistperspektiv. Vi tok en litt annen rute enn dere, men noe av det samme kan dere benytte dere av.

Om dere mellom Bergen og Stavanger kjører litt innover i landet i stedet for helt ute i havgapet kan dere blant annet gjøre følgende:

Stopp på Låtefossen: Fin foss som renner delvis under veien.

Folgefonna: Isbre med sommerskisenter. Da vi var der var det uheldigvis så tett tåke at skigåing var utelukket, men kjøreturen opp var en opplevelse i seg selv. MEGET speiselt landskap som ga oss litt Mordor-assosiasjoner. Flott, majestetisk og litt skummelt på samme tid.

Nede i Jondal var det ikke superspennende, men ved turistinformasjonen hadde de en koselig kakekafé. Vi måtte ha mer mat og spiste på hotellet, med det var ganske stusselig.

Fra Jondal kan dere ta ferga over til Tørvikbygd og kjøre innom Steindalsfossen. Den kan man gå under! Kjempestas! Og den lille turistsjappa til høyre når du ser opp mot fossen har ordentlig espressobasert kaffe. Og laktosefri melk.

I Øystese kan dere se Hardanger Skyspace av kunstneren James Turell, som også har laget det kunstverket jeg har aller, aller, aller mest lyst til å se i hele vide verden; nemlig The Roden Crater i Arizona. Jeg lagde en legendarisk tråd om det her inne en gang.

Vi bodde på airbnb på Vetlemyrane, en nydelig gård oppi åsen. Dessverre var det tåke da vi var der, men ungene fikk være med på å gjete sauer og jeg vil veldig gjerne dra tilbake.

Herifra kan dere kjøre til Voss og prøve dere på masse gøy, deriblant vindtunnel! Hiawata husker dette som det kuleste han har gjort, noensinne. Veldig hyggelige og kule folk. I sentrum får du skikkelig kaffe på Tre Brør. We Norwegians for kul, norsk design.

Vi var også innom Gudvangen og Flåm, men vet ikke helt om jeg anbefaler det videre. Om dere skal ha med sykler tror jeg det er kult å sykle rallarvegen ved siden av Flåmsbana. Veien ned til Gudvangen fra toppen av fjellet var flott, både med tunnelene og utsikten i svingene. Det finnes ikke god kaffe verken i Gudvangen eller Flåm.

Save

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-01-17 kl 10:42.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat