Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 13:29   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie: Røros, Trondheim, Femunden?

I fjor åpnet klatrepark i Trondheim også, på Rotvoll.

For de tøffe som vil ha enda mer utfordring enn i klatreparken har du Munkstigen klatresti - via Ferrata i Vanvikan. Organiseres fra Hindrum fjordsenter, som også har overnatting i hytter. Det er også mulig å gå opp på Munken via vanlige turstier, for de mer pysete. Derfra er det flott utsikt over fjorden og Trondheim på andre siden. Og er du først på den siden av fjorden (kort vei med ferge fra Trondheim) så anbefaler jeg også en tur på museet Kystens arv i Stadsbygd, det var overraskende fint. Mye annet å se på Fosen også, som Austråttborgen og området rundt, som Guava nevner over her, og mange fine steder.

Noen attraksjoner i Trondheim:
Pirbadet - fint for både store og små, og en livredder hvis været er dårlig.
Sverresborg folkemuseum - friluftsmuseum og et hyggelig sted å henge, nærkontakt med gårdsdyr, særlig fint for 3-åringen. Om sommeren er det mye som skjer, og liv i de gamle husene.
Munkholmen - fint å ha piknik, og på de varmeste dagene er det fint å bade. Omvisning i tårnet.
Rockheim - Særlig spennende for de voksne og store barna, men sikkert også fascinerende for minsten, med masse bilder og musikk. Kan kombineres med en gåtur langs sjøen, på Brattøra friområde, hvor du også finner Sjøbadet.
Ringve museum - flott museum for den som er interessert i musikkinstrumenter og klassisk musikk, og en veldig fin botanisk hage rundt. Passer bra å kombinere med badetur i Ringvebukta eller rusletur på Ladestien.
Marinen, den store parken ved Nidelva nedenfor Nidarosdomen er et fint sted å slappe av, og har fin lekeplass for den minste.
Lunsj eller middag på Egon i Tyholttårnet bruker å være stas. Lurt å bestille bord på forhånd, det er ofte fullt i den delen som dreier.

Det er også mulig å søke tilflukt på Rush trampolinepark eller Leos Lekeland i dårlig vær. Men da bør det helst være skikkelig dårlig vær også.

Du får bra ut av Røros på en dag synes jeg. Da rekker du å gå opp og ned gatene noen ganger, tråkke rundt på slagghaugene, og besøke gruvemuseet (anbefales). Men har du to dager ville jeg også besøkt Olavsgruva, som ligger et stykke utenfor, som de store sikkert synes er spennende, og Doktortjønna, som er særlig perfekt for minste.

For fjellturer som er fine, ikke for lange, og har enkle hytter for overnatting, sjekk ut Barnas naturverden i Rennebu.

Jeg vet ikke så mye om overnatting rundt Trondheim, jeg bor jo her, og med unntak av enkelte teltovernattinger i marka sover jeg helst hjemme. Men har hørt at Storsand camping i Malvik, litt øst for byen mot Stjørdal, skal være bra.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-05-18 kl 21:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat