Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-08, 18:24   #16
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettferdig straff for drap?

Nei jeg mener ikke at han skal ta seg av dem, jeg mener at han har et moralsk annsvar, at han burde føle dette annsvaret og det er den straffen han må leve med resten av livet.
Om han skal staffes så er den straffen han fortjener å kjenne smerten han har påført dem, å sitte i et fengsel en liten stund vil ikke gjøre noe fra eller til for noen, ungene som har mistet moren har i allefall ingen nytte av det.

En ufaglært fyllekjører kan bli en faglært og god ommsorgs person for andre som har vært offer -selvfølgelig mener jeg ikke at ungene skal flytte inn hos ham, men han burde føle annsvaret og om han ikke allerede gjør det så burde han lære hva han har gjort og bli gitt en mulighet til å betale for seg.

Det er forskjellige skjebner og forskjellige måter å betale for seg, jeg er overbevist om at mange fyllekjørere lider veldig under det de har gjort og kan være en uvurdelig resjuss i arbeidet for å forhindre at sånne ting skjerigjenn, jeg tror også at de som må leve med resultatene etter en tragedie får det bedre av at det gir en positiv mening for andre at det gjør en forskjell at tragedien har gitt noe positivt for noen.

Min erfaring er i allefall det etter at min bror døde og ga fem mennesker sjangsen til å leve gjennom organene sine, at jeg som en av de skyldige- for jeg bærer også annsvar for det valget han gjorde, har valgt å gå en vei i livet mitt og tatt en helt ny retning i forhold til utdannelsen min fordi om jeg ikke kan redde ham kan jeg hjelpe andre i den situasjonen etc.

Å bare straffe gir ingen forløsning det gir ingen mulighet til å gjøre verden bedre.

era er ikke aktiv   Svar med sitat