Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-19, 09:09   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?

Vi har altså kjøpt oss en enetasjes kjedet enebolig fra 1970 og der må alt pusses opp. Vi skal neppe flytte noe mer enn et par små vegger (og sette på plass den delen av innvendig bærevegg tidl. eier har fjernet), men må muligens dra vannrør for å få brukt rommene til det vi ønsker. Det vil etter hvert komme lenke til plantegning og slikt (håper jeg).

Hva har vi tenkt på:

  • Gulv, tak og vegger må være i materialer som verken gir hard lyd eller mye støv. Hjelp, hva frabefales og anbefales her?
  • Kontakte kommunen ad endringer forrige eier har gjort som ikke er godkjent. Håndteres på en strålende måte av Helten, de liker ham godt fra før.
  • Nytt strømanlegg = bestille elektriker.
  • Flytte eller trekke videre vann og kloakk = rørlegger.
  • Bad = firma.
  • Alle vinduer skiftes, de fleste er fra 1970. SPM: Er trelags verdt den ekstra prisen?
  • Flytte kjøkken og spisestue til der stua er = liten vedovn med kokemulighet og bakeovn. Vi har sett på denne.
  • SPM: Noen som har erfaring med å ha løs stekovn/bakeovn som ikke er til innebygging oppå kjøkkenbenk?
  • SPM om IKEAs kjøkken, stemmer det at de har øket standardhøyden på underdeler til kjøkken?
Okay, her bare tømmer jeg meg tydeligvis. Alle, absolutt alle tips tas i mot med takk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat