Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-07, 12:48   #48
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Om "væske" og sikkerhetskontrollen.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Meg plager det ikke noe nevnverdig og jeg flyr mer eller mindre hver uke.


Det plager meg ikke nevneverdig heller, enda jeg normalt sett (når jeg ikke har permisjon som nå) må gjennom sikkerhetskontrollen opptil 10 ganger pr. arbeidsdag, men det er vel kanskje derfor jeg synes det nye regelverket er helt latterlig, fordi det hjelper absolutt ingen verdens ting i forhold til det å bekjempe terrorisme mot kommersielle flyselskaper.

Hva med leverandørene til flyplass-restaurantene som frakter brus, vann og mat til restaurantene og butikkene innenfor sikkerhetssonen? De kan kjøre varene helt ubekymret inn i restaurantene/butikkene direkte fra lageret i kjelleren (slik det er på bl.a. Gardermoen). INGEN sjekker varene, for alt vi vet kan disse kassene være lastet med alt fra brus og vann til våpen osv. Langt mindre blir medarbeiderne som frakter og besørger disse varene sjekket, men flypassasjerer og flypersonell blir sjekket fra A til Å. Dette vet selvfølgelig evt. terrorister også.....

Det er så lite gjennomtenkt alt sammen at det kun blir latterlig og unødvendig ekstraarbeid for oss som jobber i dette miljøet daglig. Men det skaper jo noen arbeidsplasser ekstra da....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat